11 maj

Det märks att studenten är nära nu!
Prov här, uppsats där och redovisningar mitt i mellan. Men jag har läget under kontroll och det är snart över som tur är.
Håller dessutom på att söka jobb som en galning, har sökt kring 13 heltider, några vikariat och registrerat CV:n lite här och där. Har kanske ett vikariat på gång om jag har tur, men hoppas verkligen på en heltid.
Har sökt till universitetet också, fast känner mig lite för less för att plugga ännu mer just nu, så det får bli en "sista utväg".
Allra helst skulle jag vilja jobba natt som personlig assistens eller liknande, eftersom Fredrik ändå jobbar natt så skulle vi bara få träffas mer. Aja, vi lär ju se vad det blir för något.

Just nu sitter jag och jobbar med franskan som en galning. Som steg 5 fick jag en roman jag skulle läsa och sen diskutera kring den. Men idag hade min lärare ångrat sig och ville att jag skulle skriva en uppsats om skillnaderna mellan det svenska och franska skolsystemet, på  två sidor. Dessutom skulle jag se "Det regnar alltid i Provence" och göra en filmrecension om den.

Uppsatsen har jag jobbat som en galning med, så den är faktiskt färdig och blev nästan tre sidor.. ooops.
Filmen är sedd och jag har skrivit en kort recension. Inte riktigt min typ av film, så jag har näst intill hjärnsläpp vad jag ska skriva om den.
Därför ska jag nu fortsätta på boken. Kände att jag behövde en paus först bara. Men nu ska jag ta och jobba vidare, för resten av veckan lär det inte bli så mycket gjort.

Puss&kram! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0