torsdag

Nu äre torsdag! ;) 
Det betyder att det snart är fredag och jag är glaaad! Haha. För snart är det helg.
Hade nyss franska och nu ska jag ha samhällskunskap. Jag har börjat undra hur jag kan utsätta mig för det här igen. Jag syftar på att hoppa in i ett helt nytt språk i en grupp som redan har läst nått år. Visserligen var ju tyska 1 för lätt för  mig (fast jag inte hade läst), så jag fick hoppa till tyska 3. Men trots det fick jag ju jobba arslet av mig för att uppnå mitt VG+ i tyska. 
Och jag hade visst glömt bort hur jobbigt det egentligen var, för det är ju fasiken svårt. Måste börja plugga hur mycket franska som helst. Men men, det börjar i alla fall släppa nu, känner mig inte riktigt lika stort frågetecken som på dom första lektionerna, känns faktiskt som att jag börjar hänga med lite mer nu för tiden. ;)
Får kanske hitta nått franskt band att börja lyssna på så att jag känner mig mer motiverad att plugga franska. (och nej, det är fortfarande inte Tokio Hotel som fått mig att börja läsa tyska, men det kan vara en anledning till att det har gått så bra.)




Anledningen till att mitt tyskaplugg har gått så bra?


Kommentarer
Postat av: Anna

ja visst ska det bli skönt med helg? :D

2008-09-11 @ 12:52:05
URL: http://www.metrobloggen.se/tavling
Postat av: Mickan

Tack detsamma :) Fin blogg !

2008-09-11 @ 12:52:29
URL: http://mickluss.blogg.se/
Postat av: Mosou as chocolate

tac detsamma :)

2008-09-11 @ 13:00:42
URL: http://seckiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0