hej & hejdå?


Igår landade ju som sagt det här i min brevlåda.
Det är ansökningsformulär till ett Tyskt High School Year.
Jag har gått sen i nian och velat omkring med tankar om jag ska ansöka eller inte och vart jag skulle vilja åka. Har beställt flera kataloger med information, framför allt från EF (eftersom jag tycker dom gör ett bra jobb, åkte ju på språkresa med dom) och på den senaste tiden har jag verkligen fastnat för att göra ett år i Tyskland.
Dels för att jag älskar språket och landet men också för att det skulle vara något annorlunda.
Inte så jätte många som åker dit precis.
Så för två veckor sedan ringde en tjej från EF upp mig och frågade om jag skulle vilja ansöka.
Så till slut bestämde jag mig för att göra det.
Så mina ansökningspapper har jag fått och sedan ska jag troligtvis gå på intervju nästa vecka.
Hur det blir vet jag fortfarande inte. Det är ju både dyrt och jag är rädd för att jag inte ska klara språket.
Framför allt dyrt är det ju...
Sen kan man ju inte lova att man kommer in heller. Utan det får framtiden utvisa!






Nu har jag precis avslutat tyska glos-pluggandet, tänkte göra en kopp te och sedan fortsätta med dom franska glosorna.
Och mitt huvud som redan känns fullt, aja, sånt är livet! =) 

Kommentarer
Postat av: Nalita

Vad kul :] Jag åker till USA 2010 fast som Au pair :)

2008-09-14 @ 01:19:30
URL: http://naliita.blogg.se/
Postat av: Nalita

Sv: Ja det ska bli skit kul att åka dit & jobba å bo där :] Jag är 17 år.



aw va snällt då lär jag känna nya personer ;)

2008-09-14 @ 14:31:08
URL: http://naliita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0