Katys mamma sågar superhiten

Katy Perry kysste en tjej och hon gillade det. Men det gjorde inte hennes mamma.  

Den 23-åriga sångerskan har erövrat världen med monsterhiten ”I kissed a girl” och har dominerat topplistorna hela sommaren. Hennes mamma Mary Hudson, som är predikant för evangeliska kyrkan, är dock inte särskilt lycklig över uppståndelsen kring Katys låt och rasar i brittisk press:  

— Jag hatar låten. Den uppmuntrar till homosexualitet och budskapet är skamligt och äckligt, säger hon enligt Daily Record.  

— Katy vet hur jag känner. Vi är en väldigt frispråkig familj och hon vet hur besviken hennes pappa och jag är. Jag kan inte ens lyssna på låten. Jag var helt chockad första gången jag hörde den. När den spelas på radio så böjer jag mitt huvud och ber.  

Bönerna handlar enligt Mary om att hennes dotter ska ”hitta frälsning”, även om hon vägrar tro att Katy har lesbiska tendenser:  

— Katy är inte homosexuell, men jag är rädd att hon blivit vilseledd av Hollywoodfolket. Jag ber hela tiden om att Gud ska hjälpa henne att hitta frälsning.  

Och som om det inte redan var nog är Mary Hudson dessutom missnöjd med Katys vågade scenkläder.  

— Vissa av dem är för lättklädda och hennes pappa har pratat med henne om det. Precis som alla barn går hon igenom en rebellisk period. Jag tror att hon beter sig och säger vissa saker för att provocera och chockera.




AV SEBASTIAN NORDÉN
FOTO STELLA PICTURES

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0