Crooked X

Kommer från: Coweta, Oklahoma, USA
Medlemmar: Forrest (sång och gitarr), Jesse (gitarr), Josh (basgittar) och Boomer (trummor).
Ålder: 14 år.
Hemsida: www.crookedx.com




Bild lånad från meteor17.com


Som förband till KISS. Bland annat.
Crooked X är bara 14 bast, men är redan omänskligt erfarna.

- Är det inte nervöst att vara förband till KISS?
- Egentligen inte. Det spelar ingen roll längre om det är inför femtio personer eller en publik på 35 000 man spelar. Det är samma gamla visa numera.

- Hur förbereder du dig inför en sådan spelning?
- Först är jag backstage ett tag och lugnar ner mig lite så att jag inte är helt hyper när jag kommer ut på scen. Sedan så stretchar jag nacken så att jag är redo att headbanga och stretchar fingrarna så att jag är redo att spela!

- Vad tycker ni om Sverige?
- Sverige är ett grymt sälle, men, väldigt annorlunda från Amerika. Jag har aldrig varit utomlands förut så det är ett enormt häftig upplevelse att komma hit. Och musikscenen i Stockholm är verkligen enormt bra; det är en riktig metal-stad!

- Några skillnader du lagt märke till?
- Folk klär sig annorlunda och har väldigt cool stil. Lite psykedelskt, nästan! Sättet man kör bil på är också annorlunda.

- Vilket är ditt bästa turnéminne?
- Antaglingen någon av gångerna när någon har ramlat på scen eller varit nära att skada sig på något annat sätt. Det är ofta sådant man minns bäst och kan skratta åt det i efterhand.

- Vilket band skulle ni helst turnera eller spela in med?
- Man, det är en riktigt svår fråga. Jag avgudar så många band så jag skulle aldrig kunna ge dig en lista på det, tyvärr.

- Är det svårt att kombinera rockstjärnelivet med att vara en vanlig tonåring?
- Ibland. det beror på vad man håller på med för tillfället och hur upptagen man är. Man vill ju hålla igång sitt sociala liv och ha tid till skolan och allt det. Men i slutändan är det ändå värt det. Man får bara en sådan här chans en gång i livet.

- Hur funkar det rent praktiskt med skolan när man reser så mycket?
- Inför en turné eller resa så snackar jag med mina lärare så att de hinner ge mig läxor i förväg som jag kan jobba med när jag är borta. Sedan när man är tillbaka så har vi ofta en vecka eller så att komma ifatt.

- Har ni flickvänner därhemma?
- Jag är inte säker på den andra killarna, men jag har det inte. Jag har många tjejkompisar men ingen direkt flickvän. Det blir bara problem!

- Har det förekommit att fans har sagt eller gjort konstiga grejer?
- Jag har haft en del stalkers... Haha. Men man måste älska det. Har man någon som förföljer en vet man att man gör någonting rätt.

- Hade du någonsin kunnat dejta eller bli kompis med ett fan?
- Jag vet faktiskt inte. Det hade nog berott på hur de upplever mig och min musik. Man vet aldrig vem som kan vilja utnyttja en.

- Är folk annorlunda mot dig nu än förr?
- Inte alls, faktiskt. Mina vänner har alltid sett mig på samma sätt. Jag snackar inte om bandet speciellt mycket när jag är med dem. Jag vill inte verka skrytig på något sätt. Jag är samma kille som jag alltid varit.



Artikel hämtad från OKEJ.

 
Crooked X - Nightmare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0