dessa Tokio Hotel^^

Nu efter den otroligt omfattande middagen (korv & bröd) sitter jag framför datorn och försöker att samla mig psykist inför lite internationell-politik plugg.
Och jag säger bara - jag blir så satans less på detta tjat om och kring Tokio Hotel. När ska folk ge sig?

När jag, för snart 3 år sedan, fick en tysklåt av en kompis hade jag aldrig, för mitt liv, kunnat tro hur långt det bandet skulle gå. Jag var liten och fattade självklart inte ett ord av vad dom sjöng - men jag diggade musiken och det lät ju bra det dom sjöng. Vad texten egentligen innehöll brydde jag mig inte alls om, inget viktigt enligt min mening ().
Allt eftersom att tiden gick fylldes mitt förråd av dessa tyska låtar på, fortfarande brydde jag mig inte alls om varken själva bandet eller texterna. För mig var musiken det viktiga.
Förra våren hade dom, som många kanske vet, ett skivsläpp på en engelskskiva. En annan kompis hade några låtar och spelade upp dom för mig. Fortfarande hade jag ingen aning om vilka Tokio Hotel var,självklart hade jag ju läst om dom - men aldrig reflekterat över det. Hur som helst insåg jag att jag kände ingen rösten och några av låtarna och bad därför henne skicka över låtarna till mig. När jag några timmar senare kom hem såg jag att det var låtar från bandet som jag så troget lyssnat på dom senaste två åren.
Då blev jag mer nyfiken och började "ta reda på" lite mer om Tokio Hotel, jag föll ännu mer pladask för dessa fyra undebara typer som utgör det älskade Tokio Hotel.
Jag blev, vad man kan kalla det - ett troget fan.

Uppenbarligen är det ju inte bara jag som funnit kärlek i dessa typer. Även hälften av världens alla tonårstjejer har gjort det.
Frågan är bara hur "äkta" det egentligen är?
För nu, när alla våran älskade Bill Kaulitz verkat klippt sig och bytt stil klagar folk helt plötsligt på hans nya utseende. Även att hans röst blivit "annorluna"  efter operationen han genomgick för någon månad sen.
HUR FAN TÄNKER NI?
Hans liv är väl hans liv och ingen har ett jävla piss med det att göra! Det är ju upp till honom om han vill klippa sig eller inte.
Ni skulle väl bli sjukt less om ni var tvungen att gå i samma frilla år ut och år in? 
Precis, tänkte väl det!
Sen tycker jag att ni ska vara jävligt glada att han ens har något röst kvar. Eller har ni kanske missat att en sådan operation kan orsaka mer skada än nytta på stämbanden?  Han kunde lika gärna ha slutat upp med att låta som att han viskar och är hes varje gång han pratar/sjunger. Så var gör den LILLA förändringen, som jag knappt kan höra, på deras sånger? Inget, nada, keine!
Bill kommer ALLTID vara våran älskade Bill. Shit the same hur han ser ut. Han är ju alltid och föralltid den samme Bill Kaulitz!

"Jag vill ha tillbaka den gamla Bill" eller "Vafan har hänt med Bill?", är dom vanligaste kommentarerna jag läser i forumen nu för tiden känns det som.. VÄX UPP!
Åh, jag blir irriterad. Om ni nu inte märkt det.
Han sjunger väl inte med håret? Eller har jag missat något?

Allt det här får mig att tro att över 98% av deras fans bara "lyssnar" på dom p.g.a. deras otroligt vackra utsidor och att det är "populärt" att lyssa på dom just nu.
Hur kommer det bli om två år då denna storhetstid gått ur tiden. Inte fasiken kommer det hållas stora disskutionen om färgen på Bills nagellack eller hur många kepsar som Tom äger.
Istället kommer nog dom tappra fansen få kämpa för att inte tappa bort sina idoler.
Dom kommer säkert, inom 10 år, kunna gå ut på gatorna utan livvakt igen och det ända folk tänker är "Hm, han är lik någon kändperson" .

Självklart hoppas jag personligen att deras storhetstid ska hålla i sig ett bra tag till, men att alla dess "fjortisfans" (förlåt för uttrycket, men ni tar ju inte åt er om ni inte själva tycker att ni är ett?) som bara lyssnar på dem för att de är snygga, försvinner. Puts veck!
Då kanske det skulle kunna finnas några seriösa diskutioner om ett av världens största band genom tiderna.

För att ingen ska missuppfatta mig nu så måste jag väl förklara att det självklart finns en hel massa fans som ,liksom jag, lyssnar på grund av musiken och inget annat.
Jag vet flera stycken - jag är inte såå egoistik!

Vissa, eller ganska många, fans tror ju även att dom äger hela jävla världen bara för att dom är Tokio Hotel-fans. Klagar som satan på folk för att dom inte lyssnar på Tokio Hotel.
Kom igen - alla har inte samma musiksmak!

Som Tokio Hotel-fan blir man faktiskt hatad av rätt så många, det fick mig ju att söka mig till fanclubbsen och fanmöten, som jag än idag går på - och faktiskt driver!
Men jag är inte helt nöjd med det heller, för folk går ut på stan och är helt jävla respektlösa mot folk som INTE gillar Tokio Hotel.
För vem - säg nån! - vill läsa klotter som "I <3 Tokio Hotel" eller "Tokio Hotel är bäst!" överallt? Det tycker t.o.m. jag är jobbigt. Vem vill förövrigt veta hur mycket VI älskar Tokio Hotel. Jag tror allvarligt inte så många är intresserade!
Att vi sen träffas, för att ha roligt tillsammans, är en helt annan sak.
Alltså;
Att vara på stan och tro att man äger världen - omoget och töntigt.
Att vara på något "avskiljt" ställe för att träffas - helt okej och socialt.
(enligt min mening i alla fall!)


Sist, men inte minst. Förstår jag faktiskt inte heller att så många "älskar" låtar dom inte ens själva förstår texten på. Ja, jag gjorde inte det från början. Men inte fan gick jag runt och skrek deras namn 24 timmar om dygnet heller.
Inte för att jag gör det nu heller, men däremot förstår jag texterna alldeles utomordentligt bra. Då jag nu förtiden läser tyska (och nej, det beslutet hade INGET med TH att göra faktiskt) och är, om jag får säga det själv, rätt så duktig.
Så varför måste alla dessa 8 - 10 åringar gå runt och älska något dom inte förstår sig på. För jag förstår mig inte på det. Vad är tjusningen liksom?
Nog vet jag också att det finns dom som inte kan tyska men ändå vet vad texterna betyder. I mina ögon är det ändå - helt okej! För dom har ju i alla fall en aning om vad som sjungs om..


Nu är jag klar - för den här gången!
Det blev ett sjukt långt inlägg, men jag hoppas att ni orkar läsa. Och kommentera jätte gärna, för det vore otroligt kul att veta vad ni har för åsikter om det hela! =)


Kommentarer
Postat av: emmy

, bra skrivet (y) jag e en av dom fans som inte kan tyska, fast jag förstår vad låtarna handlar om och sånt. sen så stör jag mej på sånna (som min lillebror och hans kompisar), som går runt med några jävla plakat där det står typ saker som 'Hata Tokio Hotel', 'TH suger!' och sånt, och sen så e det vissa som har BERÖMT dom för det.
då blev jag lite
lack och typ sa till min lillebror,
för några minuter sen ringde han till och med mej och fråga om inte jag & min kompuis kunde ha slagsmål mot han och hans kompis om typ TH och något band, vilket som vad bäst -.-
men iaf, håller med om vad du skrivit :D

2008-05-29 @ 19:05:45
URL: http://emmmyb.blogg.se
Postat av: emmy

svar på ditt svar xD ;
nej, jag tar inte åt mej. haha, ha enn bra kväll själv! :D

2008-05-29 @ 19:46:10
URL: http://emmmyb.blogg.se
Postat av: Joana

Jamen du verkar ju ha engagerat dig riktigt och gilla tyska :) Så det är ju skitbra! :)

Ikväll så skulle jag hjälpa mamma att hitta avslutningskläder åt mina syskon, men hann inte vara med så mycket för tiden gick så fort...det var dags för träning :P Så jag har typ bara tränat ;) Vad har du gjort ikväll då?
Förutom att lyssnat på Tokio Hotel ;D

2008-05-29 @ 21:44:13
URL: http://atletico.blogg.se
Postat av: josefine

åh herre gud vad sant! jag läste igenom alltihopa och nickade med hela tiden det kändes som att du pratade igenom mig! allt du skrev så känner jag, varför lyssnar folk på dom för utseendet? jag har aldrig fattat det och som du sa, bill kommer alltid vara bill! jag älskar tokio hotel men går inte runt och skyltar. alla dessa fördomar om att vara ett fan. men ville bara säja, starkt skrivet!!

2008-05-30 @ 12:03:44
Postat av: >>

Ofta du hade hört dem för 3 år sen? xD

2008-05-31 @ 18:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0