dagens låttips

Motivering; Jag har alltid älskat den här låten. Texten är så underbar. (fast i svenskt format låter det faktiskt lite konstigt). Men det är nog min favoritlåt genom tiderna ändå! 



Dagens låttips;                    Tokio Hotel - Rette Mich


Första gången ensamt på vårt gömställe,
Jag ser ännu våra namn på väggen,
Och önskar att det var så igen,
Jag vill anförtro allt åt dig,
Varför är du försvunnen?
Kom tillbaka,
Ta med mig,

Kom och rädd mig.
Jag brinner inombords.
Kom och rädda mig.
Jag orkar inte utan dig.
Kom och rädda mig.
Rädda mig.
Rädda mig.

Våran dröm var inte verklighet och inga tårar sanna,
Säg mig att det inte var det, säg mig det nu,
Kanske hör du någonstans,
Mitt S.O.S på radio,
Hör du mig, hör du mig inte?

Kom och rädd mig.
Jag brinner inombords.
Kom och rädda mig.
Jag orkar inte utan dig.
Kom och rädda mig.
Rädda mig.

Dig och mig.
Dig och mig.
Dig och mig.

Jag ser ännu våra namn på väggen och önskar att det var så igen,
Våran dröm var inte verklighet och inga tårar sanna,
Säg mig att det inte var det, säg mig det nu

Kom och rädda mig,
Rädda mig,
Kom och rädda mig,
Jag brinner inombords,
Kom och rädda mig,
Jag orkar inte utan dig,
Kom och rädda mig,
Rädda mig




Ska börja ha med texterna från låtarna 
och eftersom att det är många tyska låtar
så översätter jag dom till svenska.
(Översättningen är inte exakt ordagrant, 
då tyska har ord för sådan som inte vi har
och en helt annat ordordning..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0