barnvakt

Tänkte att ni kanske ville ha en liten uppdate om hur det går med mig och mitt barnvaktande. Kan säga att det bara går alldeles fin fint faktiskt. ; )
Efter middagen somnade ju som sagt Christoffer på golvet framför Bolibompa, men efter många om och men fick jag tillslut upp honom och slängde in honom i duschen. Då vaknade han till lite granna och vi bänkade oss framför första Fantastic 4 filmen och en massa godis. Då fick han någon form av sockerkick av all cola tror jag och hoppade omkring som en galning.
Efter filmen bestämde jag att det var dax för honom att krypa i säng, så jag tar ner honom på nedervåningen, byter blöja och är på väg att koka välling. Men när jag ställer ner kastrullen på plattan säger det "poff" och all el i hela huset är borta. Grejt tänker jag och försöker ringa moster&Tomas, som självklart inte hör mobilerna och därför får jag istället ringa mamma. Hon kan ingenting göra åt det eftersom att hon inte vet vad som är fel. När jag lägger på kommer Benjamin på att det är för att det är en spricka i plattan och när det kommer vatten där går strömmen.
Ännu mera grejt. Christoffer börjar bli orolig och vill att mamma ska komma hem. Så jag söker efter strömbrytaren, men självklart behagar den inte vara där jag letar. Ringer mormor&morfar, som självklart vet var den sitter och problemet är löst.
Dum som jag är gör jag ju om samma sak IGEN.
Fast nu visste jag ju ändå vart den satt, så det var inget problem. Vid det här laget sitter mina kusiner lugnt och stilla och ritar i sina ritblock, tacksamt det i alla fall.
För säkerhetens skull kokar jag vällingen på en annan platta och det går mycket bättre. Tar med Christoffer upp till sängen och ger honom vällingen. Går ner till Benjamin och pustar ut.
Trodde verkligen att det hade gått bra, men det går bara någon minut och jag hör världens skrik uppifrån. Så det var bara att springa upp igen. Då saknade han mamma och ville komma ner till oss. Har ju inte hjärta att låta honom var där gråtades så han får följa med ner igen. Åter igen sätter jag dom framför sina ritblock och tar fram lite mer godis. När dom tröttnade på det satt jag dom framför nått motorcykel-program på tvn, haha as kul program faktiskt. (A)
Gick in till rummet bredvid och efter en kvart hör jag höga snarkningar inifrån vardagsrummet så jag går ut dit och kollar. Då ligger båda två och sover på varsin kant av soffan. Tror det var det sötaste jag sett i hela mitt liv. = )
Väcker Benjamin och säger att han ska gå upp och lägga sig istället och bär sedan upp Christoffer till sängen som bara vaknar till och säger att jag ska lämna lampan tänd.
Nu har dom sovit i 45 minuter, så jag tror att allting är lugnt. Synd bara att det blir så tyst då dom inte är här. =(
Menmen, skönt det med. = )
Ska vänta ut moster och Tomas innan jag går och lägger mig, dom borde komma om någon timma. ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0