inget för mig, just nu.

Satt och tänkte lite på vad jag ska blogga om, för just nu känns det som att min blogg är överfylld av ovärda inlägg. Men just nu kommer jag inte på så mycket min hjärna har lust att diskutera för tillfället.

Och så börjar jag och en kompis snacka killar och pojkvänner på msn. 
Då började jag tänka på att jag fick en kommentar av en annan kompis då vi var osams över en grej (som hade allt annat än om killar att göra) så sa hon plötsligt till mig "Men om du nu är så perfekt, varför skaffar du då inte en kille?" .... jag höll på dö av skratt då det vi just då diskuterade vem av oss som klarade av att leda thffc bäst. Så det kom verkligen från ingenstans och det andra komiska var att hon egentligen inte alls visste så mycket alls om mitt privat liv.
Det enda hon egentligen hade rätt om var just det att jag inte hade kille, men så what? Är det "trofén" för att man är är bra, perfekt eller något annat positivt? Har hört den från en massa andra håll t.ex; "Om du inte är äcklig, varför har du då inte kille?" 
Shit, vart är världen på väg? Dom som säger det har inte sett så mycket av mitt privat liv, men verkar fortfarande tycka att det är det enda bevis som finns på att man inte är äcklig. Däremot dom som känner mig bra brukar inte precis säga något sådant.
För dom vet att jag har valt att inte ha pojkvän. Alldeles mitt egna val. Om jag bara ville och ansträngde mig lite skulle jag kunna byta killar lika ofta som jag byter sockar. För kom igen, vem vet inte att världen är full av killar?

Jag har hela livet framför mig, därför känner jag inget behov av att springa runt som en galning och försöka hitta den "rätta", jag är trots allt bara 16 år. Det är såklart att jag inte "blundar" för killar heller, flörta hit och dit kan man väl göra och träffar man någon så träffar man någon, så är det bara! 
Istället försöker jag njuta av att kunna göra exakt jag vill och dregla hur mycket jag vill efter kändisar utan att någon blir arg eller avundsjuk. 
Om jag får för mig att jag vill ha en kändis-crush på nån kan jag ha det utan dåligt samvete.

Jag kan även springa på hur många konserter och skrika som en galning utan någon som bryr sig.

Nu tänker säkert många att man kan göra allt det här med en pojkvän också, ja det kan man säkert göra. Men det blir inte på samma sätt, för har man en pojkvän måste man "vakna upp" efter konserten och återgå till det vanliga livet till skillnad från om man inte har det, då kan man fortsätta dregla och kändis-crusha.. 

Det här låter säkert jätte ytligt och det är såklart att allt sånt här inte är det enda som gör att jag inte vill ha kille, det finns säkert 1000 anledningar till att jag inte behöver någon just nu! Men det är det här som en kille skulle drabbas mest av om jag hade någon och det vill jag helst bespara någon.

Ett annat stort plus är ju såklart att jag kan flörta med vem jag vill och vart jag vill, när som helst. Passar perfekt på sommaren då man reser hit och dit. = ) 

Nu ska jag ta och stänga av datorn och dregla framför några musik-dvder. 
Pusshejs, hörs imorron!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Du är ju lustig.

Jag tror, att du har velat haft det. Att du har velat vara som "alla andra vanliga tjejer", men att du har blivit gravt nobbad så du har gett upp och letar bra anledningar till att du "väljer" att inte ha det.

ALLT det du skriver att du kan göra bara för att du är singel, kan du bra lika gärna göra fast du har boyfriend, jag lovar!

Den enda skillnaden är att du vaknar efter konserten och känner att - shit, jag har världens bästa kille som väntar på mig hemma, och jag får det bästa av två världar.

Sen skulle jag vilja veta hur många reko-killar som stöter på dig..

2008-06-23 @ 13:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0