hit och dit.

Det här sommarlovet har inte alls börjat bra, inte alls. 
Vet inte om det är fel på mig eller om det bara är bristen på att ha något att göra som får mig att bryta ihop.
Jag har aldrig gillat skolan, aldrig, eller ja, allt pluggande rättare sagt. En massa läxor och prov hit och dit som bara stressar en.... Men nu måste jag säga att jag längtar tillbaka till skolan. Hur sjukt är inte det på en skala?
Rastlös, ja, rastlös är precis vad jag är det! Även om det finns hur mycket som helst att göra, så hittar jag inget som jag kan ligga på samma press under som jag gjorde under vårterminen. Inget, nada!
Och jag håller på att bli galen. Visserligen åker jag iväg på 9, förhoppningsvis, underbara dagar på fredag. Men säg, vad skulle kunna gå fel, inte så mycket i alla fall. Brukar aldrig ha tråkigt då jag är med Ida..
Vi är precis lika rastlösa båda två och kan inte sitta stilla i två sekunder, vi har alltid någonting på G.
Menmen, åter till ämnet.
Jag vill ut i världen,  vill resa,  till Paris, till Cloppenburg, vill se TH. Det är helt enkelt mycket jag skulle vilja göra innan jag slår mig ner i skolbänken för ytterligare ett års plågan av ämnen som inte vill fastna och lärare som bara ääälskar prov.
Och som jag sa förut så har jag nästan börjat längta tillbaka till skolan, bara för att ha något att göra. För det har jag inte alls nu.
Det regnar, är dålig väder, ingen är hemma, jag har inget busskort. Allt, allt, allt, ALLT är fel känns det som!
Jag hoppas för mitt liv att det här är den näst sista sömnlösa kvällen på väldigt länge nu. För när jag kommer hem från Stockholm har jag rätt så fullbokat schema och dessutom så kommer Ingrid den 9e, så då har jag tänkt mig att umgås lite med henne den här sommaren också! 
Sen är det EM:et där jag ska hjälpa till med allt möjligt, en vecka av massor av sysslor..
Osså kommer det några slappa veckor igen, innan Ida kommer hit och sen åker vi till Stockholm och jag kommer hem dagen innan skolan börjar..

Låter som om jag borde ha jätte mycket att göra. Kanske är det bara vädret som får mig deppremerad, inte en sol så långt ögat kan nå och ändå är det två veckor in på sommarlovet! FY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0